سيامک اسلامي شنبه 5 بهمن 1398 12:39 ب.ظ نظرات (0)
بخش سوم
چالش توليد محتوا
بعد از داير کردن وبسايت، وبلاگ، شبکه اجتماعي يا هر رسانه ديگر، نوبت توليد محتوا مي شود.من تحقيق علمي خاصي در اين زمينه نکرده ام، اما به تجربه مي دانم كه تعداد قابل توجهي از دارندگان وبسايت تا اين مرحله اصلاً در مورد توليد محتوا فکر هم نکرده اند.منظورم اين است که توليد محتوا را به عنوان يک ابزار و خمير مايه اصلي موفقيت و زبان گوياي کسب و کار و خدماتشان جدي نگرفته اند.
حضور اقشار مختلف جامعه در فضاي مجازي
مقتضاي زمان و موقعيت اين است كه اقشار و گروه هاي مختلف اجتماع به سمت فضاي مجازي، الكترونيكي و آنلاين كشيده شوند.فكر كنم اين ضرورتي است كه هر روز بيشتر از روز قبل نمود پيدا مي كند.
ديگر نياز به حضور در فضاي مجازي از محافل تخصصي، آكادميك و دانشگاهي و تحقيقاتي فراتر رفته و كسب و كارهاي سنتي و بطور كل بازار كار را تحت تاثير مستقيم قرار داده .
اگر دانش آموز باشيد يا فرزند دانش آموز داشته باشيد حتماً مي دانيد كه حالا ديگر بخش قابل توجهي از كارهاي كلاسي و فوق برنامه به آشنايي با برنامه ها و پروژه هاي تحقيقي اختصاص دارد ( كه مواد اوليه همه شان محتوايي است كه از طريق آنها ارائه مي شود).
بسياري از كنفرانس هاي درسي و تحصيلي با ابزارهايي مثل پاورپوينت در كلاسهاي درس ارائه مي گردد.
دامنه و توسعه اين تكنولوژي به مدارس ابتدايي هم كشيده شده تا دانش آموزان از همان ابتداي تحصيل با ابزارها و روشهاي توليد محتواي الكترونيكي آشنا شوند.
داشتن رسانه قدم اول است
بعضي ها كه نه، خيلي ها به خاطر نيازهاي كاذب،كسب پرستيژ ، به دست آوردن تجربه و در صد بالايي هم تبليغات به سمت و سوي وبسايت داري و به طور كلي حضور حرفه اي در فضاي مجازي كشيده مي شوند.
اگر چه هر كدام از اين انگيزه ها به خودي خود مي تواند موجه و قابل پذيرش باشد، اما نكته اين جاست كه بدست آوردن و ايجاد يك رسانه ارتباطي تنها بخش اول داستان به شمار مي رود.
رسانه معجزه نمي كند
تا اينجا قدم اول را كه در اختيار داشتن رسانه است برداشته ايم. اين رسانه ارتباطي مي تواند وبلاگ، وبسايت يا شبكه هاي اجتماعي مثل تلگرام، اينستاگرام، واتس اپ، فيسبوك ، توئيتر و نظاير اين ها باشد.
رسانه شما هر چه كه باشد. خصوصيات كاركردها و مشخصاتي دارد كه براي رسيدن به موفقيت بايد آنها را شناخت.
علاوه برشناخت رسانه و ويژه گي هاي آن بايد در نظر داشت كه رسانه به تنهايي نمي تواند براي ما ،برنامه هاي ما و كسب و كارمان معجزه بيافريند.
خلق معجزه به عهده محتواي رسانه شماست!
محتوايي كه شما در رسانه تان بارگذاري مي كنيد ابزار معجره گرتان به شمار مي آيد. محتواي شما بصورت بالقوه مي تواند ضامين موفقيت ها و پيروزهايتان در مراحل بعد باشد.
روي كلمه بالقوه بايد توجه و نظر جدي داشت چرا توليد محتواي با كيفيت هم خودش نياز به دانش ،تخصص و تجربه دارد و تازه بعد از آن بايد چيزهايي تصميمات خوب ، انديشه ناب و فكر بكر را هم چاشني كار كرد!
هدفگذاري پيش از توليد محتوا
و بسياري از سوالات ريز و درشت ديگر
توليد محتواي جذاب و باكيفيت از مهمترين و اصلي ترين بخش هاي كار رسانه اي است. رسانه شما تنها وسيله ارتباطي شماست ابزاري كه اگر چه در جاي خودش توانمند و مهم است اما به تنهايي كاري از پيش نخواهد برد.
رسانه در اختيار شماست اما چيزي كه شما را موفق و پيروز خواهد كرد انديشه و استراتژي شما درتوليد محتوايتان است.
چالشي به نام توليد محتوا
پس براي رسيدن به محتواي خوب، با كيفيت، جذاب و مشتري پسند چه كار بايد كرد؟
اين چالشي است كه تمام وبمسترها به نوعي با آن در گير هستند. چرا كه در درجه اول محتواي موفق امروز ممكن است محتواي تكراري فردا باشد.
در ثاني چطور بايد دانست كه مخاطب-مشتري از اين محتوا خوشش خواهد آمد. به عبارت ديگر عامل جذابيت محتوا كدام آيتم ها هستند؟
نتيجه بحث
هر وبمستري چه موفق و چه ناموفق اين مسير پر چالش را طي مي كند. در اصل هم بايد گفت وبمستر موفق كسي است كه بتواند راهكارهاي كارآمدي براي رسيدن به اهداف تعيين شده ارائه كند تا به اهداف پيش بيني شده نزديك تر و نزديك تر شود.
شما مي توانيد اين مطلب را صورت جامع و كامل در وبسايت محتوا 20 بخوانيد:
فرمول موفقيت شما در توليد محتوا
دسترسي به بخش هاي قبلي در وبلاگ نوين محتوا :
درباره این سایت