كالا چيست؟
چه چيزي را كالا مي ناميم؟
در ساده ترين نگاه تمام مواد واحتياجاتي كه در زندگي روز مره به آنها نياز داريم و جاصريم براي بدست آوردن آن پول و هزينه پرداحت كنيم را كالا مي گوييم.
حالا خود همين كالا انواع و اقسامي دارد. تقسيماتي مثل: كالاي ضروري ، واسطه اي، لوكس،غير ضروري ،بادوام و .
اين ها را به عنوان مقدمه گفتم. كالاي مورد نظر و بحث منمحتوا نام دارد. احتمالاً مي دانيد كه اين روزها در مباحث مربوط به ارتباط،كسب وكار، كارآفريني و بازاريابي در رسانه ها به موضوع محتوا و وم به كار گيري آن در جهت معرفي و ارتقاء فعاليت هاي مختلف اجتماعي،بسيار پرداخته مي شود.
از آنجا كه محتوا خودش ارزش افزوده ايجاد مي كند و تمام تعاريفي كه براي كالا ذكر شد محتوا را هم در بر مي گيرد، كارشناسان محتوا را هم كالا مي دانند و محتواي حرفه اي و با كيفيت را در رديف كالاي استراتژيك محسوب مي كنند.
رشد وتوسعه تكنولوژي و همگاني شدن دسترسي به وسايل ارتباط جمعي از يك سو و رقابتي كه در ميان كسب وكارها و خدمات براي سود بردن از مزاياي توليد محتوا و استفاده از آن در شبكه هاي اجتماعي، .بلاگ ها و وبسايت ها، وبطور كلي محتواي ديجيتال موجود است، بازار توليد محتوا را پيوسته داغ و داغ تر مي كند.
نياز شديدي كه در ميان افراد اجتماع، ازلايه هاي مختلف و حرفه هاي گوناگون براي توليد و دسترسي به محتواي كاربردي و تخصصي وجود دارد، بازار كار در حال رشدي براي توليد كنندگان محتوا بوجود آورده است.
در اين ميان شايد اكثريتي از مردم نمي دانند در قبال نياز به محتوا بايد خود كفا باشند، يعني خودشان توليد محتوا كنند و يا با مشاورين و متخصصين توليد محتوا م كنند. كار را به ديگري بسپارند يا آموزش هاي توليد محتوا را بگذرانند.
در پاسخ به اين نياز و در راستاي هدف و خط مشي كار در وبسايت محتوا20 مباحث آموزشي مربوط به محتوا را تدوين و منتشر مي كنيم:
مطالب كاربردي و تخصصي براي توليد محتواي با كيفيت ، مورد توجه مخاطب و موتور هاي جست وجو
پيروز باشيد
درباره این سایت